fredag 4 december 2009

Korsika.

Efter att ha varit hemma och paniktvättat alla kläder satte jag mig med min finaste syster på flyget mot den vackra ön mitt i Medelhavet. En veckas charter väntade. Det blev en vecka av sol och bad och nästan ingenting annat. Den lilla mysiga staden Calvi var helt underbart fransk och genuint italiensk på samma gång. Och titta bara på landskapet - helt fantastiskt.

Calvi har mycker fint att bjuda på; den lilla mysiga hamnen med stora fina båtar, den till synes oändliga långgrunda stranden som ramar in den stilla calvibukten och inte minst den obegripligt fantastiska medelhavssolen som känns sådär lagomt ljummen mot kinden. Och solvarma mogna fikon - helt underbart.

Jag längtar efter sommar! Jag längtar efter sandaler och medelhavsbad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar